Dotzel, S., Bonefeld, M. & Karst, K. (2021). The Impact of Linguistic Diversity on Students’ Reading Comprehension using Different Diversity Measures and its’ Differential Effects depending on Students’ Migration Background. International Journal of Educational Research. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2021.101796
Dotzel, S., Bonefeld, M., & Karst, K. (2021). Students’ attitudes towards performance heterogeneity and their relation to contextual factors. European Journal of Psychology of Education. https://doi.org/10.1007/s10212-021-00544-2
Bonefeld, M., Kleen, H. & Glock, S. (2021). The Effect of the Interplay of Gender and Ethnicity on Teachers Judgements: Does the School Subject Matter? The Journal of Experimental Education. https://doi.org/ 10.1080/00220973.2021.1878991
Beißert, H. & Bonefeld, M. (2020). German pre-service teachers‘ evaluations of and reactions to interethnic social exclusion scenarios. Frontiers in Education, 5 (Article 586962), 1–12. https://doi.org/10.3389/feduc.2020.586962
Karst, K. & Bonefeld, M. (2020). Judgment Accuracy of Pre-service Teachers Regarding Student Performance: The Influence of Attention Allocation. Teaching and Teacher Education, 94, 103099. https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103099
Bonefeld, M. (2022). Reflexion eigener Stereotype als Motor zur nachhaltigen Stereotypreduktion bei angehenden Lehrkräften. In: S. Glock (Hrsg.). Stereotype in der Schule II: Ursachen und Möglichkeiten der Intervention. Heidelberg: Springer VS Pädagogik.
Karst, K., Thielmann, M., Derkau, J., Bonefeld, M., Schrankenmüller, A., Merz, G. & Münzer, S. (2021). Umgang mit Leistungsheterogenität: Differenzierungswege in Theorie und Praxis. In K. Karst, D. Thoma, J. Derkau & J. Seifried (Hrsg.), Lehrer*innenbildung im Kontext leistungs-bezogener Heterogenität und Mehrsprachigkeit von Schüler*innen (S. 37–59): Waxmann.
Bonefeld, M. & Karst, K. (2020). Döner vs. Schweinebraten -Stereotype von (angehenden) Lehrkräften über Personen deutscher und türkischer Herkunft im Vergleich. In: S. Glock & H. Kleen (Hrsg.). Stereotype in der Schule. Heidelberg: Springer VS Pädagogik.
Karst, K. & Bonefeld, M. (2020). Stereotype, Urteile und Urteilsakkuratheit von Lehrkräften. Eine Zusammenschau im Rahmen des Heterogenitätsdiskurses. In: S. Glock & H. Kleen (Hrsg.). Stereotype in der Schule. Heidelberg: Springer VS Pädagogik.
Bonefeld, M., Karst, K. & Dickhäuser, O. (2019). Do Preservice Teachers’ Judgments and Judgment Accuracy Depend on Students’ Characteristics? The Effect of Gender and Immigration Background. Social Psychology of Education, 23, 189–216. https://doi.org/10.1007/s11218-019-09533-2
Kleen, H., Bonefeld, M., Glock, S. & Dickhäuser, O. (2019). Implicit and Explicit Attitudes Toward Turkish Students in Germany as a Function of Teachers‘ Ethnicity. Social Psychology of Education, 22, 883-899. https://doi.org/10.1007/s11218-019-09502-9
Bonefeld, M. & Dickhäuser, O. (2018). (Biased) Grading of Students‘ Performance: Students‘ Names, Performance Level, and Implicit Attitudes. Frontiers in Psychology, 9. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.00481
Bonefeld, M., Dickhäuser, O., Janke, S., Praetorius, A.K. & Dresel, M. (2017). Migrationsbedingte Disparitäten in der Notenvergabe nach dem Übergang auf das Gymnasium. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 49, 11-21. https://doi.org/10.1026/0049-8637/a000163