Wegner, E. & Schwarz, M. (2023). Bildung für nachhaltige Entwicklung in der Schule – mit Kopf und Hand, aber ohne Herz? Ergebnisse einer qualitativen Interviewstudie mit Lehrkräften. /Umweltpsychologie/, 27(2), S. 312 – 333.
Wegner, E., Burkhart, C., & Nückles, M. (2021). The short-term reliability of metaphors as an Assessment Method. In /Frontiers in Education/ (6), p. 678327 https://doi.org/10.3389/feduc.2021.678327
Stössel, J., Baumann, R., & Wegner, E. (2021). Predictors of Student Teachers’ ESD Implementation Intention and Their Implications for Improving Teacher Education. Sustainability, 13(16), 9027. https://doi.org/10.3390/su13169027
Wegner, E., Burkhart, C., Weinhuber, M., & Nückles, M. (2020). What metaphors of learning can (and cannot) tell us about students’ learning. Learning and Individual Differences, 80, 101884. https://doi.org/10.1016/j.lindif.2020.101884
Graichen, M., Wegner, E., & Nückles, M. (2019). Wie können Lehramtsstudierende beim Lernen durch Schreiben von Lernprotokollen unterstützt werden, dass die Kohärenz und Anwendbarkeit des erworbenen Professionswissen verbessert wird. Unterrichtswissenschaft, 47, 7–28. https://doi.org/10.1007/s42010-019-00042-x
Graichen, M., Wegner, E. & Nückles, M. (2018). Separieren oder integrieren? Experimentelle Studien zum Einsatz von Lerntagebüchern zur Wissensintegration. In I. Hellmann, J. Kreutz, M. Schwichow, & K. Zaki (Hrsg.), Kohärenz in der Lehrerbildung. Theorien, Modelle und empirische Befunde (S. 247–259). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-658-23940-16
Lohmann, J., Wegner, E., & Gieß-Stüber, P. (2019). BNE outdoor–Eine Modulkonzeption zur Bildung für nachhaltige Entwicklung durch Natursport. Zeitschrift für Studium und Lehre in der Sportwissenschaft, 2(1), 5-13. https://doi.org/10.25847/zsls.2018.011
Wegner, E. & Nückles, M. (2015). Training the brain or tending a garden? Students‘ metaphors of learning predict self-reported learning patterns. Frontline Learning Research, 3(4), 95-109. https://doi.org/10.14786/flr.v3i4.212
Wegner, E. & Nückles, M. (2015). From eating to discovering: How metaphors of learning change during students‘ enculturation. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 10(4), 145-166. https://doi.org/10.3217/zfhe-10-04/08
Löfström, E., Nevgi, A., Wegner, E. & Karm, M. (2015). Images in Research on Teaching and Learning in Higher Education. In: Tight, M. & Huismann, J. (Eds.). Theory and Method in Higher Education Research, Volume 1. (p. 191-212). Emerald Group Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S2056-375220150000001009
Wegner, E. & Nückles, M. (2015). Knowledge acquisition or participation in communities of practice? Academics’ metaphors of teaching and learning at the university. Studies in Higher Education, 38(8), 624-643. https://doi.org/10.1080/03075079.2013.842213
Wegner, E., Anders, N. & Nückles, M. (2014). Student teachers’ perception of dilemmatic demands and the relation to epistemological beliefs. Frontline Learning Research, 2(2), 46-63. https://doi.org/10.14786/flr.v2i2.83